Samenvatting van de beoordeling

Kwaliteit: 4.5/5

Batterijleven: 4.0/5

Nauwkeurigheid: 4.0/5

Waarde: 3.5/5

kattenpootverdeler

Wat is de Tractive GPS Tracker voor katten? Hoe werkt het?

De Tractive GPS Tracker for Cats is precies hoe het klinkt: een halsband met een ingebouwde GPS-tracker die u vertelt waar uw huisdier is! Het houdt ook bij waar uw kat de afgelopen 365 dagen is geweest. Met een batterijduur van 7 dagen is de kraag waterdicht, schokbestendig en lichtgewicht. Katteneigenaren met een katachtige die op de vlucht gaat, zullen dol zijn op de LIVE-functie die elke 2-3 seconden locatie-updates biedt.

Zoals u misschien al vermoedt, vereisen de Tractive GPS-trackers een abonnement voor gegevens om updates aan uw apparaten te leveren. Tractive biedt deze abonnementen aan als maandelijkse abonnementen (duurste), 1-jarig abonnement vooraf betaald (middle of the road) en 2-jarige abonnementen vooraf betaald (goedkoopste). De meegeleverde simkaart werkt in meer dan 175 landen en is naadloos met één abonnement.

tractive-gps-tracker-collar-verpakking-7391401

Waar krijg je Tractive GPS Trackers voor katten?

De beste plek die ik vond om de halsband te krijgen is op de website van Tractive websitetractive. Ze zijn verkrijgbaar via grote retailers, maar op de website van de fabrikant kunt u uw apparaat op één plek kopen en activeren. Ik winkelde online rond en zag geen verschil in prijzen.

Tractive GPS Tracker voor katten – Een snelle blik

Pros

• Klein en lichtgewicht

• Batterijlevensduur van 7 dagen

• Sim-mobiele verbinding biedt locatie overal in meer dan 175 landen

• LIVE-modus geeft updates om de 2-3 seconden en met heatmaps kunt u zien waar uw huisdier het grootste deel van zijn tijd doorbrengt

• Activiteits- en slaapmonitoring

Tegens

• Maandelijkse abonnementskosten (kleine con, kosten zijn laag)
  • Online beoordelingen klagen over onbereikbare technische ondersteuning, technische ondersteuning zegt dat het tot 5 dagen kan duren om een reactie te krijgen

Tractive GPS Tracker voor katten Prijzen

De tracker zelf verkoopt online voor $ 49,99 zonder kraag.

De tracker met de meegeleverde kraag kost $ 57,99. Mijn eenheid werd niet geleverd met een kraag, maar als ik er een zou bestellen, zou ik degene krijgen die een kraag had om ervoor te zorgen dat ik een kraag had die goed paste. Gelukkig paste het apparaat prima in de halsband van mijn kat. Als ik hem op een grotere kraag zou moeten zetten, zouden een paar ritssluitingen op de juiste plekken het geen probleem maken.

Wat te verwachten van de Tractive GPS Tracker voor katten

Ik heb de tracker ontvangen in een standaard verzendtas. De tracker zelf is ingepakt in een stevige, aantrekkelijke kleine doos die duidelijk beschrijft wat het is en toont opgezet en gebruikt met grote foto’s en infographics. Er zijn twee kleine behuizingen voorzien die op de kraag passen en het apparaat zelf veilig huisvesten, een USB-oplaadkabel en duidelijke diagrammen die aangeven wat te doen aan de binnenkant van de doos.

tractive-gps-tracker-collar-componenten-8336101

Tractive GPS Tracker voor katten Inhoud

• Kosten: 57,99 dollar

• Abonnement: $ 5 – $ 12 / maand, afhankelijk van hoeveel tijd u vooraf koopt

• Batterijleven: 7 dagen

• Eisen: U moet uw eigen USB-oplader leveren

Kwaliteit

De Tractive GPS Tracker lijkt goed gemaakt te zijn in een verzegelde plastic behuizing. Ik vind het moeilijk om te zien hoe een kat dit zou breken! Het is slank, lichtgewicht en rondingen om de kromming van de nek van een kat te evenaren. De LED-indicatielampjes zijn helder en gemakkelijk te zien bij het volgen van aanwijzingen in de handleiding, op de website of in de app. De aan / uit-knop (de enige knop op het apparaat) bevindt zich in een beschermende uitsparing die moet helpen voorkomen dat uw kat erop drukt tijdens zijn avonturen.

Oprichten

De Tractive GPS Tracker is eenvoudig in te stellen. Ik heb het gedaan door de app naar mijn iPhone te downloaden, maar deze kan ook op de website worden ingesteld tractive.com. Het kostte me een paar minuten. Het apparaat wordt niet genoeg uit de doos opgeladen om in te stellen en moet een paar uur worden opgeladen voordat het wordt ingesteld.

Het instellen kostte me ongeveer 5 minuten, inclusief het proces om de tracker zelf vanaf mijn telefoon bij te werken. Het apparaat werd onmiddellijk geactiveerd en ik kon de locatie op de kaart zien.

Locatie nauwkeurigheid

Locatienauwkeurigheid is niet zo goed als mijn iPhone, die me nauwkeurig kan vertellen waar ik me in mijn huis bevind. Terwijl thbij een soort nauwkeurigheid is cool, het is niet nodig dat een apparaat als dit goed werkt. GPS-apparaten zijn over het algemeen alleen nauwkeurig tot op 2,1-6 voet, zelfs als alle omstandigheden optimaal zijn. Verwacht niet dat dit je vertelt dat Fluffy vlak achter je zit, alleen dat je in de juiste algemene buurt bent.

De tracker heeft echter twee functies om u te helpen deze laatste paar voeten te overwinnen : een lampje en een alarm. Je kunt de app gebruiken om een lampje aan de voorkant van de kraag te activeren (vrij helder in de schemering of in het donker!), Of een alarm dat herhaaldelijk een zeer duidelijke reeks tonen afspeelt. Het is niet erg luid, maar luid genoeg om buiten in het donker enkele meters verderop te horen over de meeste omgevingsgeluiden.

Batterijleven

Tractive levert geen oplader bij de tracker. De meegeleverde oplaadkabel kan worden aangesloten op elke standaard USB-oplader. Het deel van de oplader dat op de tracker wordt aangesloten, is een beetje contra-intuïtief – het wordt magnetisch aan het apparaat bevestigd, maar moet nog steeds worden vastgeklikt. Zorg ervoor dat u dit deel van de aanwijzingen in de Snelstartgids volgt! De LED van het apparaat brandt continu rood tijdens het opladen, dus het is gemakkelijk om te weten wanneer u het correct hebt aangesloten. Eenmaal opgeladen, wordt de LED groen.

De levensduur van de batterij is redelijk goed zoals ik het heb getest. Ik weet niet of het de volledige geadverteerde zeven dagen zal duren, maar ik heb de LIVE-functie ook behoorlijk gebruikt om het te testen, en ik heb gemerkt dat het een veel snellere batterijafvoer veroorzaakt dan normaal.

Cellulaire ontvangst

Ik woon in een zeer landelijk gebied met vrij vlekkerige celontvangst. De kraag deed het redelijk goed, hoewel er momenten waren dat ik de kaart laadde en het de tracker enkele minuten niet kon vinden. Dit is te verwachten: als u uw mobiele telefoon niet in een gebied kunt gebruiken, is de kans groot dat u ook geen goede prestaties van de tracker zult hebben. Dat gezegd hebbende, terwijl mijn huisdier zich verplaatste, kon ik de tracker op de kaart zien verschijnen en een idee krijgen van waar mijn huisdier was en welke richting ze opgingen.

Is de Tractive GPS Tracker voor katten een goede prijs?

De waarde van de Tractive GPS Tracker is in het oog van de eigenaar en is erg afhankelijk van het beoogde gebruik. De tracker zal niet vertel u waar uw huisdier zich in een cirkel van 2 voet bevindt. Als uw huisdier zich in een duiker of onder een huis of in een cellulaire dode zone bevindt, is er geen GPS-verbinding en moet u wachten tot ze naar buiten komen om te zien waar ze zijn.

Als u wilt weten waar uw huisdier het grootste deel van zijn tijd doorbrengt, of als u wilt weten of ze bij de buren zijn, of als u weet dat ze de neiging hebben zich in de tuin of in de buurt te verstoppen wanneer het tijd is om binnen te komen en u wilt weten aan welke kant van de tuin ze zich verbergen en een alarm afspelen om ze te vinden, het is een geweldige keuze.

Is het het maandelijkse abonnement waard? Voor mij, als ik besloot dat ik dit nodig had, zou het een langetermijnbeslissing zijn en zou ik het 2-jarenplan kopen om de kosten van $ 5 / maand te krijgen.

kat-dragen-tractief-gps-tracker-halsband-5925464

kattenpootverdeler

FAQ

Welke mobiele providers gebruikt de tracker?

Volgens de fabrikant maakt de tracker gebruik van AT & T, Verizon, T-Mobile en andere netwerken

Wat is het maximale bereik voor de tracker?

Er is geen maximaal bereik. De tracker hecht niet aan uw telefoon – het is een onafhankelijk mobiel apparaat en levert GPS-locatiegegevens via het mobiele netwerk aan uw telefoon.

Kunnen jullie geofencing en waarschuwingen instellen als mijn kat buiten een bepaalde zone afdwaalt?

Ja. Met de app/website kunt u geofencing instellen. U kunt meerdere geofences hebben en u krijgt een waarschuwing als uw huisdier buiten het omheinde gebied afdwaalt. Houd er rekening mee dat de tracker slechts om de zoveel minuten gegevens verzendt, en het is mogelijk dat uw huisdier uit een zone sluipt op een dode plek of op een manier waar de tracker geen cel- of GPS-toegang heeft.

Kan ik meerdere trackers op hetzelfde abonnement zetten?

U kunt meerdere trackers op hetzelfde hebben rekening, maar ze hebben elk hun eigen abonnement nodig. Dus een tracker op het 2-jarenplan zou $ 5 / maand zijn. Twee trackers op het 2-jarenplan zouden $ 10 / maand zijn, enzovoort.

Onze ervaring met de Tractive GPS Tracker voor katten

De Tractive GPS Tracker die ik ontving, zat goed verpakt in een klein doosje. Uitpakken was eenvoudig. Ik kon duidelijk onderscheid maken tussen de tracker, de siliconen kraagbevestiging om de tracker op de kraag te houden en de laadkabel.

De binnenkant van de doos heeft aanwijzingen erop afgedrukt met duidelijke infographics die het installatieproces laten zien, en de snelstartgids was gemakkelijk te vinden en te lezen.

Veel apparaten worden tegenwoordig voldoende opgeladen om de eerste installatie uit te voeren – deze tracker is een uitzondering. Je moet laad het apparaat op voordat u het instelt. De handleiding zegt 2 uur, maar mijn apparaat gloeide groen (met een volledige lading) in ongeveer een uur. Setup omvatte het installeren van de app op mijn iPhone en het doorlopen van de stappen op het scherm, die heel eenvoudig waren.

Het apparaat aan de halsband van mijn kat bevestigen met de meegeleverde siliconen hoes was eenvoudig. Mijn kat, Jack, leek niet op te merken of te geven dat het apparaat er was. Jack is een vrij rustige kat, maar hij houdt ervan om door het huis van de buurman te reizen en veldmuizen te vangen. Na het zien van de kaart die de tracker maakte, kon ik mijn observaties bevestigen dat hij alleen de twee huizen bezoekt en de neiging heeft om het grootste deel van zijn tijd bij de ene of de andere door te brengen, snel tussen hen door te reizen zonder veel stops.

Tracking op de kaart van de app was eenvoudig, net als het activeren van de LIVE-modus om onmiddellijk updates over de locatie van mijn kat te zien. De LIVE-modus lijkt de batterij veel sneller te verbranden dan de normale modus, dus ik zou het gebruik ervan vermijden, tenzij u actief op zoek bent naar uw huisdier. Ik heb de functies “Licht” en “Alarm” getest. De “Light” functie zorgt ervoor dat de LED op de kraag een zeer heldere witte kleur schijnt die duidelijk zichtbaar is in de schemering of donker. De “Alarm” -functie is stil maar zeer duidelijk en relatief gemakkelijk te horen, zelfs met sprinkhanen die op de achtergrond brommen.

Vanaf nu heb ik een kaart van enkele uren activiteit voor Jack. De heatmap is een coole functie, die laat zien waar hij het grootste deel van zijn tijd doorbrengt. Het was best netjes om te zien hoe weinig paden hij eigenlijk gebruikt om te gaan tussen mijn huis en het huis van de buurman dat hij graag bezoekt.

Van tijd tot tijd duurt het enkele minuten om de tracker bij te werken. Deze vertragingen lijken op te treden wanneer Jack zich in bepaalde gebieden bevindt – ik neem aan dat dit dode zones zijn waar de mobiele connectiviteit slecht is. Het apparaat wordt bijgewerkt wanneer hij deze zones verlaat. Zelfs als ik niet in staat zou zijn om zijn locatie in een van deze dode zones te lokaliseren, zou ik er vrij zeker van zijn dat de tracker me naar een dicht genoeg in de buurt zou brengen zodat het alarm en het licht me in het donker zouden laten vinden.

Ik was onder de indruk van het ontwerp van het product en de installatie / het gebruik zijn opmerkelijk eenvoudig. De functies die ik zou gebruiken (LIVE-tracking, heatmap om historische locaties weer te geven en de functies “Licht” en “Alarm”) presteerden foutloos in mijn tests.

Tractive Cat GPS Tracker

Objectieve reflecties

Bij het onderzoeken van online beoordelingen kon ik vooral positieve punten zien. De paar negatieven die ik zag, hadden betrekking op de koper die zich niet realiseerde dat je moest betalen voor een mobiel abonnement (niet zeker waarom iemand zou denken dat dat gratis is …), het apparaat presteerde vanwege slechte mobiele ontvangst of klachten dat het apparaat niet meer werkte en ze niet in staat waren om technische ondersteuning te bereiken. Ik probeerde technische ondersteuning te bereiken en de website gaf me de opdracht om e-mail of een webformulier te gebruiken omdat chat momenteel niet beschikbaar was – wat oké was omdat het een zondag was.

Ik heb een geautomatiseerde e-mail ontvangen nadat ik contact had opgenomen met de technische ondersteuning waarin stond dat het tot 5 werkdagen kan duren voordat ik een antwoord ontvang. Ik vind dit een beetje afgeschrikt.  Als ik een abonnement van 2 jaar heb gekocht en mijn probleem maakt dat ik het apparaat niet kan gebruiken, is het te lang om 5 dagen te moeten wachten om het probleem op te lossen.

Dat gezegd hebbende, ik had geen echte problemen waarvoor ik contact moest opnemen met de ondersteuning. Tenzij zoiets in mijn gebruik naar voren komt, is het misschien geen probleem.

kattenpootverdeler

Conclusie

De Tractive GPS Tracker voor Katten was een overwinning met mijn kat. Het is eenvoudig in te stellen, gemakkelijk te gebruiken, lange levensduur van de batterij en rijk aan functies! Zolang u begrijpt wat deze tracker kan doen (toon de algemene locatie van uw huisdier over een lange periode en de huidige algemene locatie) en wat het vereist (abonnementskosten), is het een goede optie voor gemoedsrust bij het lokaliseren van uw huisdier. Problemen met deze trackers lijken zeldzaam te zijn op basis van beoordelingen, maar wanneer ze zich voordoen, kan technische ondersteuning minder dan bereikbaar / nuttig zijn. Jack en ik zijn best blij met de Tractive GPS Tracker, en hebben tot nu toe geen problemen gehad!